ژیسکو

ژیسکو

ژیسکو

ژیسکو

خواص و مضرات بادام کوهی در بارداری و شیردهی و طب سنتی

بادام کوهی

بادام کوهی ,بادام کوهی به انگلیسی,بادام کوهی در بارداری,بادام کوهی الوک,بادام کوهی چیست,بادام کوهی ویکی پدیا,بادام کوهی و خواص آن,بادام کوهی یا الوک

بادام کوهی , بادام کوهی در بارداری , بادام کوهی الوک , بادام کوهی چیست

توضیحاتی در مورد بادام کوهی

ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نیز می‌تواند به بیش از ۳۰ سانتیمتر برسد. بزرگترین کشورهای تولیدکننده بادام در دنیا ایالات متحده آمریکا و اسپانیا هستند. ایران با تولید ۶٪ در رتبه پنجم تولیدکنندگان این میوه قرار دارد. ۴۹٪ دانه بادام را روغن تشکیل می‌دهد که ۶۲٪ آن اولئیک اسید غیر اشباع، ۲۴٪ لینولئیک اسید غیراشباع، و ۶٪ آن پالمیتیک اسید اشباع است. مقدار انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم مغز بادام، ۵۷۶ کیلوکالری است. کاشتن درخت بادام در باغچه خانه راحت است. می‌توانید آن را در فصل زمستان بکارید تا بهار جوانه بزند. مراقب باشد که گیاه‌تان باید نور خورشید ببیند و در فصل تابستان هفته‌ای یک بار آبیاری شود بهترین نوع این محصول در شهرستان تسوج از آذربایجان شرقی یافت می‌شود

در این مطلب از سایت جسارت در مورد بادام کوهی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

معرفی بادام کوهی

بادام کوهی، نام درختچه سبز رنگی است با برگ‌های باریک و کوچک که در اقلیم نیمه خشک ایران می‌روید. بادام کوهی از خانواده گل سرخیان می‌باشد. ارتفاع متوسط گیاه بین ۲٫۵ تا ۳ متر و قطر تاج پوشش آن نیز به ۲ تا ۲٫۵ متر بالغ می‌گردد. گل‌های سفیدرنگ بادام معمولاً قبل از ظهور برگ‌ها در اوایل فروردین‌ماه ظاهر می‌شوند. دانه این گیاه که پس از فراوری (شیرین کردن) مصرف خوراکی دارد معمولاً از اوایل خرداد تا اواخر این ماه برداشت می‌شود.

بادام کوهی و زیستگاه آن

بادام کوهی در خاک‌های عمیق تا نیمه‌عمیق، سنگ‌ریزه‌دار و بر روی تشکیلات آهکی – سیلیسی در شیب‌های ملایم کوهستان‌ها می‌روید. بومی ایران و منطقهٔ خاورمیانه، گستردگی در مناطق جنوبی، مرکزی و شمال شرق ایران، در کوه‌های آهکی- سنگلاخی است. دامنه‌های ارتفاعی رویش‌گاه بادام کوهی بین ۸۰۰ تا ۲۷۰۰ متر از سطح دریا، در خطوط هم باران ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر قرار گرفته‌اند.

محل رشد بادام کوهی

این گیاه در مناطق کوهستانی در استان‌های فارس، کرمان خوزستان، سیستان و بلوچستان، یزد، اراک، کردستان، بختیاری، تهران، میانه و لرستان و در انواع مختلف خاک رشد می‌کند.

انواع بادام کوهی

ارجنک – یا بادام زاگرسی و بادام اراکی، گونه‌ای بادام که پراکنش آن منحصر به زاگرس جنوبی در ایران است. ارژن – یا بادام کوهی، گونه‌ای از بادام که بطور گسترده در ایران و ترکمنستان می‌روید. تنگرس – یا بادام خارآلود یا تِنْگِس، گونه‌ای بادام که تنها در زاگرس جنوبی در ایران می‌روید. بادام گنوئی – یا ارچن، گونه‌ای از بادام که منحصر به استان‌های جنوبی و جنوب‌شرقی ایران است. بادام شرقی – گونه‌ای از بادام وحشی که بومی غرب ایران و شمال عراق است.

بادام تلخ چیست

بادام تلخ نیز مانند دانه‌های هلو، زردآلو، آلو، سیب، به و گیلاس از آمیگدالین تشکیل یافته‌است که می‌تواند در بدن تبدیل به سیانید شود. در تمام دنیا دو نوع بادام وجود دارد: بادام شیرین و بادام تلخ. بادام تلخ باید به منظور از بین رفتن مواد شیمیایی سمی موجود در آن حرارت داده شود یا پاستوریزه شود. بادام سرشار از پروتئین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است که برای بدن مفید می‌باشد؛ اما مصرف بادام تلخ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

نام های دیگر بادام کوهی

در آذربایجان و زنجان به آق چالی – قره چالی شهرت دارد در لرستان و بختیاری ( ارژن – آرجن – در کردستان به تنگیس و تنگیز شهرت دارد در فارس بخورک – اخرک نامیده می شود

اثرات دارویی بادام کوهی

ضد عفونی کننده – تسکین دهنده درد – سرمه آن به چشم جهت تقویت بینایی به کار می رود . مالیدن کوبیده آن ضد شوره وشپش و رشک را از بین می برد . ضماد آن با سرکه جهت زخم های کهنه و زخم های چرکی پوست و زخم های عصبی وچرب و خارش وترکیدن پوست مفید است.

نحوه مصرف بادام کوهی

بیشتر بخوایند :

سه نما


کاهش درد واکسن در نوجوانان

کاهش درد واکسن در نوجوانان

صحبت در مورد نوجوانان در مورد موضوع مورد علاقه خود و یا گوش دادن به موسیقی در کاهش درد از واکسن بسیار موثر است. موانع موضعی می تواند درد را کاهش دهد.
کاهش درد در بزرگسالان را کاهش دهید

نفس عمیق و سستی عضلات باعث واکسیناسیون کمتری خواهد شد.
کاهش درد واکسن برای همه سنین

یک لحظه در طول تزریق عضله نفس خود را نگه دارید. تزریق واکسن باید سریع باشد. زمان تزریق دیگر، بیشتر درد است. اگر شما چندین واکسن تزریق کنید، تزریق یک واکسن دردناک تر تزریق کنید. این باعث کاهش درد کلیه می شود. pH و نام تجاری واکسن مهم هستند. واکسن اسیدی کمتر باعث درد کمتری میشود. اطمینان حاصل کنید که هر زمان در هنگام تزریق واکسن در هر سنی از پزشک خود بپرسید. برخی واکسن ها عوارض جانبی و مراقبت های خاص خود را دارند. هر یک از تکنیک های فوق تنها در کاهش محل واکسن موثر نیست. سعی کنید تمام مراقبت و توجه داشته باشید.
توصیه های بعد از واکسیناسیون

مرکز بهداشت را بلافاصله بعد از واکسیناسیون ترک نکنید. حداقل برای نیم ساعت در مرکز نگه دارید، تا زمانی که کودک شما به واکسن پاسخ دهد، به پزشک مراجعه کنید. نگران نباشید اگر تورم، قرمزی و کمر خفیف در محل تزریق در نوزاد وجود داشته باشد. این علائم در عرض چند روز ناپدید خواهند شد. هرگز کودک را تنها نگذارید تا درد ناشی از واکسن کم باشد. تب در نوزادان پس از واکسیناسیون نباید نادیده گرفته شود. استفاده از استامینوفن یا ایبوپروفن ممکن است برای کاهش تب و درد توصیه شود. کودک باید تشویق شود که اندام هایی که واکسن تزریق شده اند حرکت کند. این ممکن است در ابتدا دردناک باشد، اما با حرکت عضلانی، جذب بهتر دارو و درد کمتری ایجاد می شود. کودکان زیر 16 سال هرگز نباید واکسن آسپرین مصرف کنند.
توصیه هایی برای واکسیناسیون بزرگسالان

حداقل 48 ساعت پس از تزریق واکسن الکل مصرف نکنید. برخی داروهای تجویزی برای این بیماری ممکن است با تزریق واکسن به بدن واکنش نشان دهند. بنابراین قبل از دادن واکسن به داروهای مورد استفاده خود از پزشک خود بپرسید. برخی از واکسن باعث سرگیجه می شوند. بنابراین، پس از تزریق، آنها باید از فعالیت هایی مانند رانندگی و کار با دستگاه های سنگین و حساس اجتناب کنند.

توضیحات در مورد آفتاب سوختگی

توضیحات در مورد آفتاب سوختگیدانستن روش های درمان آفتاب سوختگی در خانه واقعا در تابستان ضروری است. کرم ضد آفتاب یک التهاب پوستی است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دیگر منابع اشعه ماوراء بنفش حاصل می شود. از طریق اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید یا دستگاه های برنزه (سولاریوم) سوزاند. علائم عبارتند از قرمزی پوست، درد و گاهی اوقات تاول زدن. در این مقاله، ما در مورد یک آفتاب آفتابی در مورد آفتاب سوختگی صحبت می کنیم، امیدواریم در نظر گرفته شود.کرم ضد آفتاب چیست؟
Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎


کرم ضد آفتاب یک التهاب پوستی است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دیگر منابع اشعه ماوراء بنفش حاصل می شود. این سوختگی از طریق اشعه ماوراء بنفش در خورشید یا دستگاه های برنزه کننده (سولاریوم) ایجاد می شود. علائم عبارتند از قرمزی پوست، درد و گاهی اوقات تاول زدن. آفتاب سوختگی رخ می دهد زمانی که مقدار تابش از خورشید یا دیگر منابع نور پرتو ماوراء بنفش بیش از توانایی بدن برای محافظت از پوست، ملانین،


صدمه خورشیدآفتاب سوختگی شدید باعث سوختگی شدید می شود و ممکن است اثرات مشابهی مانند تاول، تورم و تب داشته باشد، بنابراین ضربان قلب نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از مردم سالانه در معرض نور شدید نور خورشید قرار می گیرند و میلیون ها نفر از مردم غرق می شوند. کرم ضد آفتاب به رغم سوختگی گرم، بلافاصله ظاهر نمی شود. بنابراین زمانی که دردناک و قرمزی پوست شروع می شود، آسیب پوست در حال حاضر رخ داده است. درد پس از قرار گرفتن در معرض شدید نور خورشید در 6 تا 48 ساعت شدید است. در موارد شدید، ممکن است موجب زخم شدن شود. تورم پوست، بخصوص پاها، شایع است. به علت آفتاب سوختگی، توکسین ها در بدن آزاد می شوند، که تب به عنوان یک علامت رایج ظاهر می شود. لایه برداری معمولا 3 تا 8 روز پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید شدید رخ می دهد.عوامل خطر در آفتاب سوختگیعوامل افزایش حساسیت فرد به نور خورشید عبارتند از: قرار گرفتن در معرض آفتاب در اوج (ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر)، به ویژه در نوزادان و کودکان که نسبت به خورشید حساس تر به بزرگسالان هستند. وضوح پوست: افرادی که دارای پوست روشن هستند به احتمال زیاد کرم های ضد آفتاب بیشتری نسبت به پوست های تیره تر دارند. از بعضی از داروها استفاده کنید، از جمله برخی از آنتی بیوتیک ها و قرص های ضد بارداری، و همچنین برخی از لوازم آرایشی. با استفاده از روش های مراقبت از پوست