ژیسکو

ژیسکو

ژیسکو

ژیسکو

تخم گشنیز و لاغری

نحوه مصرف تخم گشنیز و لاغری با گیاهان دارویی

نحوه مصرف تخم گشنیز و لاغری با گیاهان دارویی در سایت جسارت

تخم گشنیز ,تخمه گشنیز,تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,خاصیت تخمه گشنیز,فواید تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,گشنیز و لاغری,گشنیز لاغری,گشنیز برای لاغری

نحوه مصرف تخم گشنیز و لاغری با گیاهان دارویی

تخم گشنیز , گشنیز و لاغری , گشنیز لاغری , گشنیز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به نحوه مصرف تخم گشنیز و لاغری با گیاهان دارویی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

زنانی که در دوران عادت ماهیانه خونریزی زیادی دارند حتما گشنیز بخورند. کافیست 6 گرم گشنیز (دانه) را در 500 میلی گرم آب بجوشانید و ان را میل کنید. میتوانید کمی شکر هم به آن اضافه کنید. برای کاهش نیروی جنسی و نعوظ مزاحم می توانید گشنیز مصرف کنید.

تخم گشنیز

داروهای گیاهی از سه طریق به کاهش وزن کمک می کنند: ۱) از طریق دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برایجذب بدن که می توان از داروهای (ملین ـ مسهل ـ مدر )استفاده کرد مانند:سنا –زنیان ـ گل راعی ـ ختمی ـ گلسرخ و…… ۲) از طریق سوخته شدن چربیها(بالا بردن کار غده تیروئید):انیسون ـ زیره ـ خرگوشک ـ سیاه دانه و……. ۳) مواد محلل چربیها و غیر قابل نفوذ آنها در بدن: سرکه(سیب) ـ چای سبز ـ ترشیجات و…..

میتوانید سی گرم از آب کشنیز خام را به همراه شکر میل کنید. این معجون برای درمان بی خوابی مفید است. البته مقدار زیاد ان نیز سستی زیاد می اورد. همچنین گشنیز خلط آور است. برای نرم شدن سینه تخم گشنیز را به صورت جوشانده میل کنید. از خواص گشنیز اینست که تخم گشنیز بادشکن است و غذا را هضم می کند. گشنیز نشاط آور و نیرو دهنده قلب است. پس آن را فراموش نکنید.

گشنیز و لاغری

نسخه های طلایی لاغری: ۵۰گرم سیاه دانه+۵۰گرم زیره سیاه+۲۵ گرم طباشیر+۲۵گرم تخم گشنیز+۲۵گرم هلیله سیاه+۲۵گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان مواد گیاهی فوق رااز عطاری مورد اعتمادخود خریداری نموده کاملا پودرکرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل وآب گرم میل کنید.اگر بد دارو هستید کپسولهای خالی از لوازم بهداشتی تهیه نموده آنها را پر کنید و روزی یک تا دو کپسول به فاصله ۸ساعت میل کنید. سرکه سیب را باروغن کرچک به مقدار کم روی شکم وناحیه ران ماساژ دهید(تا۳ماه)روزی یک بار به مدت ۱۰ دقیقه. سعی کنید مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته را به حداقل ممکن برسانید. اگر مشکل یبوست ندارید از دم کرده چای سبز روزی یک تا دو فنجان استفاده کنید.

نحوه مصرف تخم گشنیز و لاغری با گیاهان دارویی

تخم گشنیز , گشنیز و لاغری , گشنیز لاغری , گشنیز برای لاغری

برای درمان درد دندان تخم گشنیز بجوید. جالب است بدانید که تخم گشنیز ادرار آور و قاعده اور است. همچنین در ازدیاد شیر مادر تاثیر بسزایی دارد. سوپ آب مرغ و گشنیز تازه برای درمان سرماخوردگی و رفع تب بسیار مناسب است. همچنین عرق گشنیز فشار خون را کم می کند و سوء هاضمه و نفخ معده را بعد از خوردن غذا می کاهد . برای درمان جوش صورت عرق گشنیز میل کنید . به گزارش آسان طب برای درمان بواسیر و دیابت از عرق گشنیز استفاده کنید . ( خواص گشنیز )برای رفع خستگی ، تقویت اعصاب ، مرگ باکتری ، شاد شدن ، افزایش اشتها ، تقویت قلب و روده از عرق گشنیز استفاده کنید

گشنیز لاغری

سالاد سوزاننده چربی است فراموش نکنید! سالاد خود رابا کلم و کاهوی بیشترو سرکه سیب با روغن کنجد غنی کنید. قبل ازورزش نصف قاشق چایخوری پودر زیره سبز یا سیاه را داخل آب حل کرده میل کنید. ۵دقیقه قبل از مصرف غذا نفس عمیق کشیده یک شربت خنک و کم شیرین آب میل کنید.اشتهای شما نصف میشود. بعد از مصرف غذا سیب میل کنید.

اگر اوره خون دارید یک سوم استکان آبغوره را با یک قاشق چای خوری تخم گشنیز بخیسانید و سپس با آب بخورید . همچنین 5 گرم تخم گشنیز را در 300 سی سی آب بجوشانید ، صاف کرده و استنشاق کنید تا سینوزیت تان درمان شود. اگر چشمتان می خارد با احتیاط یک قطره آب گشنیز در آن بریزید. جوشانده تخم گشنیز برای درمان غلظت خون مناسب است.

گشنیز برای لاغری

احتیاط: ۱) اول رژیم غذایی بگیرید وبعد از کاهش وزن شروع به ورزش جهت کاهش بیشتر وزن کنید درغیراینصورت شما دچار دیسک و سیاتیک خواهید شد. ۲) در هنگام بارداری و شیردهی اصلا رژیم لاغری نگیرید چون به جنین و پوست وموی خود آسیب جدی می زنید.

تخم گشنیز و لاغری

گلچین زیباترین شعر در مورد مرگ

شعر در مورد مرگ

شعر در مورد مرگ,شعر در مورد مرگ فرزند,شعر در مورد مرگ مادر,شعر در مورد مرگ خواهر,شعر در مورد مرگ جوان,شعر در مورد مرگ پدر,شعر در مورد مرگ دوست,شعر در مورد مرگ عزیز,شعر در مورد مرگ انسانیت,شعر در مورد مرگ فرزند پسر,شعری در مورد مرگ فرزند,شعر در مورد فوت فرزند,شعر درباره مرگ فرزند,شعر در مورد سالگرد فوت فرزند,شعر در باره ی مرگ فرزند,شعری در باره ی مرگ فرزند,شعر حافظ درباره مرگ فرزند,شعر در مورد مرگ مادر بزرگ,شعری در مورد مرگ مادر,شعر در مورد فوت مادر,شعر در مورد درگذشت مادر,شعر در مورد فوت مادر بزرگ,شعر درباره مرگ مادر,شعری در مورد فوت مادر,شعری در مورد درگذشت مادر,شعری درباره مرگ مادر,شعر در باره مرگ خواهر,شعری در مورد مرگ خواهر,شعر در مورد فوت خواهر,شعر زیبا در مورد مرگ خواهر,شعری در باره مرگ خواهر,شعر در مورد خواهر فوت شده,شعر درباره فوت خواهر,شعر در مورد مرگ جوان ناکام,شعر در مورد مرگ دختر جوان,شعر در مورد مرگ پسر جوان,شعر زیبا در مورد مرگ جوان,شعر کوتاه در مورد مرگ جوان,شعری در مورد مرگ دوست جوان,شعر درباره مرگ جوان ناکام,شعری درباره مرگ جوان,شعر در مورد جوان مرگ شدن,شعر در مورد مرگ پدربزرگ,شعر در مورد مرگ پدر و مادر,شعری در مورد مرگ پدر,شعر در مورد درگذشت پدر,شعر در مورد فوت پدربزرگ,شعر در باره مرگ پدر,شعر در مورد فوت پدر شهید,شعر در مورد فوت پدر و مادر,شعری در مورد فوت پدر,شعر در مورد مرگ دوستان,شعر کوتاه در مورد مرگ دوست,شعری در مورد مرگ دوست,شعر در مورد فوت دوست,شعر در باره مرگ دوست,شعری در مورد فوت دوست,شعر زیبا در مورد مرگ دوست,شعر نو در مورد مرگ دوست,شعر در مورد مرگ عزیزان,شعر در مورد مرگ عزیزی,شعر نو درباره مرگ عزیز,شعری در مورد مرگ عزیزان,شعر در مورد فوت عزیزان,شعر در مورد فوت عزیز,شعر در مورد مرگ عزیز,شعری در مورد مرگ عزیزان,شعر درباره مرگ انسانیت,شعری در مورد مرگ انسانیت,شعر در وصف مرگ مادر,شعر در وصف مرگ مادربزرگ,شعری در وصف مرگ مادر,شعر در وصف فوت مادر,اشعار در وصف مرگ مادر,شعر در وصف درگذشت مادر,شعر در وصف فوت مادربزرگ,شعری در وصف فوت مادر,شعر زیبا در وصف مرگ مادر,شعر در وصف مادر فوت شده,شعر در وصف مرگ,شعر در وصف مرگ پدر,شعر در وصف مرگ عزیز,شعر در وصف مرگ برادر,شعر در وصف مرگ جوان,شعر در وصف مرگ عمو,شعر در وصف مرگ دوست,شعر در وصف مرگ جوان ناکام,شعر در وصف مرگ پدر بزرگ,شعری در وصف فوت پدر,شعری در وصف مرگ پدر,شعر در وصف فوت پدر,شعر در وصف فوت پدر بزرگ,اشعار در وصف مرگ پدر,شعری در وصف فوت پدر,شعر در وصف پدر فوت شده,شعر به وصف مرگ پدر,شعر در وصف مرگ عزیزان,شعر در وصف فوت عزیز,شعری در وصف مرگ عزیز,شعر زیبا در وصف مرگ عزیز,شعری در وصف مرگ دوست,شعری در وصف مرگ مادربزرگ,شعری در وصف فوت مادربزرگ,شعری در وصف مرگ برادر,شعر در وصف فوت برادر,شعر در وصف برادر فوت شده,اشعار در وصف مرگ برادر,شعری در وصف فوت برادر,اشعار در وصف فوت برادر,اشعار در وصف مرگ جوان,شعر در وصف فوت جوان,شعر در وصف جوان فوت شده,شعر در وصف مرگ دختر جوان,شعر در وصف فوت عمو,شعر در وصف فوت دوست

شعر در مورد مرگ

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد مرگ برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

اگر قرار باشد

قبل از مردنِ تو بمیرم

وقتی که از مرگ

بیدار شوی

خودت را در آغوش من

می‌بینی

و من تو را می‌بوسم

و گریه می‌کنم

شعر در مورد مرگ

عشق شبیه مرگ است

اما همیشه شبیه بهار از راه می رسد

ابتدا

از فرق سر تا نوک پا شکوفه می زنی

بعد

همچون برگهای پاییزی فرو می ریزی

شعر در مورد مرگ فرزند

گفت

منتظرم باش برمی گردم

من

منتظر نماندم

او

هم نیامد

و این مرگی بی جنازه بود

شعر در مورد مرگ مادر

نه مرگ ، بی نفس ماندن است

و نه زندگی ، تمامی نفس گرفتن

بلکه زندگی ، یافتن عشق در دیگریست

تا عمر را به یادش صرف کنی

شعر در مورد مرگ خواهر

روزی گفتیم

فقط مرگ می تواند

ما را از یکدیگر جدا کند

مرگ دیر کرد

و ما از یکدیگر جدا شدیم

شعر در مورد مرگ جوان

با مرگ هر انسانی

نخستین برف

نخستین بوسه و

نخستین دعوا هم میمیرند

آدم ها نمی میرند

دنیاها در آنها می میرند

شعر در مورد مرگ پدر

 مرگ نفس است در تجلی

مرگ جعلست در عبربیز

شعر در مورد مرگ دوست

 مرگ حیاتست و حیاتست مرگ

عکس نماید نظر کافری

شعر در مورد مرگ عزیز

 از غم دلدار زارم، مرگ به زین زندگی

وز فراقش دل فگارم، مرگ به زین زندگی

شعر در مورد مرگ انسانیت

 مادر ار گوید ترا مرگ تو باد

مرگ آن خو خواهد و مرگ فساد

شعر در مورد مرگ فرزند پسر

 کوشم بزندگی و ننالم بگاه مرگ

زین زندگی و مرگ که بودست شرمسار

شعری در مورد مرگ فرزند

 فراموش کردی مگر مرگ خویش

که مرگ منت ناتوان کرد و ریش

شعر در مورد فوت فرزند

 مکن شادمانی به مرگ کسی

که دهرت نماند پس از وی بسی

شعر درباره مرگ فرزند

 گر حیات جاودان بی عشق باشد مرگ باشد

لیک مرگ عاشقان باشد حیات جاودانی

شعر در مورد سالگرد فوت فرزند

 رسول گفت که با خواب، مرگ هم پدرست

به اختیار مکن مرگ اختیار مخسب

شعر در باره ی مرگ فرزند

 مرگ است چاره زندگی ناگوار را

جز مرگ اگر تو چاره گری یافتی بگو

شعری در باره ی مرگ فرزند

 چون مرگ در رسید مقامات خوف رفت

وز بیم مرگ لرزه بر اعضا دراوفتاد

شعر حافظ درباره مرگ فرزند

 من نبرم ز سرخوشان خاصه از این شکرکشان

مرگ بود فراقشان مرگ که را بود هوس

شعری در مورد مرگ مادر

 ز مرگ خویش شنیدم پیام عیش ابد

زهی خدا که کند مرگ را پیمبر عیش

شعر در مورد فوت مادر

 رو به رو با مرگ کردم حرب ها

تا ز عین مرگ من خرم شدم

شعر در مورد درگذشت مادر

به روز مرگ چو تابوت من روان باشد

گمان مبر که مرا درد این جهان باشد

شعر در مورد فوت مادر بزرگ

من نمی خواهم که بعد از مرگ من افغان کنند

دوستان گریان شوند و دیگران نالان کنند

من نمی خواهم که فرزندان و نزدیکان من

ای پدر جان ! ای عمو جان! ای برادر جان کنند

شعر درباره مرگ مادر

وضـــع مـــا در گـــردش دنـیا چـــه فرقی می کند

زنـــدگی یا مــرگ، بعــد از ما چه فرقـی می کند

مـــاهـــــیـان روی خـــــاک و مــاهــــیـان روی آب

وقت مـــردن، ســـاحل و دریا چـه فرقی می کند

سهـم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست

جـای ما اینجاست یا آنجا چه فرقی می کند؟..

شعری در مورد فوت مادر

موسیقی عجیبی ست مرگ.

بلند می شوی

و چنان آرام و نرم می رقصی

که دیگر هیچکس تو را نمی بیند

شعری در مورد درگذشت مادر

اگر زرین کلاهی عاقبت هیچ

اگر خود پادشاهی عاقبت هیچ

اگر ملک سلیمانت ببخشند

در آخر خاک راهی عاقبت هیچ

شعری درباره مرگ مادر

مرا بسوزانید

و خاکسترم را

بر آبهای رهای دریا بر افشانید،

نه در برکه،

نه در رود:

که خسته شدم از کرانه های سنگواره

و از مرزهای مسدود

شعر در باره مرگ خواهر

چرا از مرگ می ترسید

چرا زین خواب جان آرام شیرین روی گردانید

چرا آغوش گرم مرگ را افسانه می دانید

مپندارید بوم نا امیدی باز

به بام خاطر من می کند پرواز

مپندارید جام جانم از اندوه لبریز است

مگویید این سخن تلخ و غم انگیز است…

بهشت جاودان آن جاست

جهان آنجا و جان آنجاست…

شعری در مورد مرگ خواهر

چنین گفـت کز مرگ، خود چاره نیست

 مرا بر دل اندیشه زین باره نیست

مرا بیش از این زندگانی نبود

زمانه نکاهد نخواهد فزود

شعر در مورد فوت خواهر

چو خواهی ستایش پس مرگ تو

خرد باید ای نامور برگ تو

شعر زیبا در مورد مرگ خواهر

چون زیستن تومرگ تو خواهد بود

نامرده بمیر تا بمانی زنده

شعری در باره مرگ خواهر

خانه‌ای را که چون تو همسایه است

ده درم سیم بـدعیار ارزد

لکن امیدوار باید بود

که پس از مرگ تو هزار ارزد

شعر در مورد خواهر فوت شده

خصم را گو پیش تیغش جوشن و خفتان مپوش

مرگ را کی چاره هرگز جوشن و خفتان کند

شعر درباره فوت خواهر

خواب را گفته‌ای برادر مرگ

چو بخسبی همی‌زنی درِ مرگ

شعر در مورد مرگ جوان ناکام

خوشا آن‌کس که پیش ازمرگ میرد

دل و جان هرچه باشد ترک گیرد

شعر در مورد مرگ دختر جوان

زندگی خواهی کرد همسرم!

و خاطره من چون دود سیاهی

پراکنده می‌شود در باد!

خواهر سرخ گیسوی من!

در قرن بیستم

تلخی مرگ

بیش از یکسال نمی‌پاید

شعر در مورد مرگ دختر جوان

شعر من و مرگ فقرا، عیب بزرگان

این هر سه متاعی است که آوازه ندارد

شعر در مورد مرگ پسر جوان

گویی رگ جان می‌گسلد زخمه ناسازش

ناخوش‌تر از آوازه مرگ پدر آوازش

شعر زیبا در مورد مرگ جوان

نشنیدی حدیث خواجه بلخ

مرگ بهتر که زندگانی تلخ

شعر کوتاه در مورد مرگ جوان

 عیش ما را مرگ باشد پرده دار

پرده پوش و مرگ را خندان مکن

شعری در مورد مرگ دوست جوان

 در مرگ حیات اهل داد و دین است

وز مرگ روان پاک را تمکین است

شعر درباره مرگ جوان ناکام

 اندر بر خویشم بفشاری همه خوش

بر راه زنان مرگ گماری همه خوش

چون مرگ دهی از پس آن برگ دهی

از مرگ حیاتها برآری همه خوش

شعری درباره مرگ جوان

 هست درین درد من خسته را

مرگ سزاوارترین مرهمی

شعر در مورد جوان مرگ شدن

 خیال زندگی دردیست (بیدل)

که غیر از مرگ درمانی ندارد

شعر در مورد مرگ پدربزرگ

 گر سر برود فدای پایت

مرگ آمدنیست دیر و زودم

شعر در مورد مرگ پدر و مادر

 خرم تن آنکه نام نیکش ماند

پس مرگ جاودانی اینست

جزای سنت نیک ور عادت بد

نهی تو دانی

شعری در مورد مرگ پدر

 یکی خویشتن را بیاراستی

دگر مرگ خویش از خدا خواستی

شعر در مورد درگذشت پدر

 هر کجا بی تکلفی باشد

زندگانی و مرگ آسان است

شعر در مورد فوت پدربزرگ

 او فدایی است هیچ فرقی نیست

پیش او مرگ و نقل یا بودن

شعر در باره مرگ پدر

 در چنین دولت و چنین میدان

ننگ باشد ز مرگ لنگیدن

شعر در مورد فوت پدر شهید

 ای داده روان اولیا را

در مرگ حیات جاودانی

شعر در مورد فوت پدر و مادر

 جان شیرین دادن از تلخی مرگ

گر شدی پیدا شکر بگریستی

شعری در مورد فوت پدر

 در مرگ حیات دید عارف

چون رست ز دیدهای ناری

شعر در مورد مرگ دوستان

کاش دلتنگی نیز نام کوچکی می داشت

نام کوچکی : تا به جانش می خواندی

تا به مهر آوازش می دادی

همچو مرگ

که نام کوچک زندگی ست…

 

شعر کوتاه در مورد مرگ دوست

 در حقیقت مرگ خصم آیینه دار عبرت است

غافل است آن کس که شاد از مرگ دشمن می شود

شعری در مورد مرگ دوست

 بغل وا کرده می تازد به استقبال مرگ خود

دل هر کس به مرگ دیگری خشنود می گردد

شعر در مورد فوت دوست

 بگذار که خویش را به زاری بکشم

مپسند که بار شرمساری بکشم

چون دوست به مرگ من به هر حال خوش است

من نیز به مرگ خود به هر حال خوشم

شعر در باره مرگ دوست

 و آنک واقف بود از مرگ سوی مرگ گریخت

سوی ملک ابد و تاج و کمر بگریزد

شعری در مورد فوت دوست

 من زنده و کس بر آستانت گذرد

یا مرغ بگرد سر کویت بپرد

خار گورم شکسته در چشم کسی

کو از پس مرگ من برویت نگرد

شعر زیبا در مورد مرگ دوست

 خواهی که ترا دولت ابرار رسد

مپسند که از تو بر کس آزار رسد

از مرگ میندیش و غم رزق مخور

کین هر دو بوقت خویش ناچار رسد

شعر نو در مورد مرگ دوست

 روزی که چراغ عمر خاموش شود

در بستر مرگ عقل مدهوش شود

با بی دردان مکن خدایا حشرم

ترسم که محبتم فراموش شود

شعر در مورد مرگ عزیزان

 جهدی بکن ار پند پذیری دو سه رو

ز تا پیشتر از مرگ بمیری دو سه روز

دنیا زن پیریست چه باشد ار تو

با پیر زنی انس نگیری دو سه روز

شعر در مورد مرگ عزیزی

 تا ظن نبری کز آن جهان می ترسم

وز مردن و از کندن جان می ترسم

چون مرگ حقست من چرا ترسم ازو

من خویش پرستم و از آن می ترسم

شعر نو درباره مرگ عزیز

 جان چیست غم و درد و بلا را هدفی

دل چیست درون سینه سوزی و تفی

القصه پی شکست ما بسته صفی

مرگ از طرفی و زندگی از طرفی

شعر در مورد مرگ

طرز تهیه و خواص جوانه ماش و لاغری و در دوران بارداری

طرز تهیه و خواص جوانه ماش و لاغری و در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و خواص جوانه ماش و لاغری و در دوران بارداری می پردازیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروروان گرامی قرار گیرد.

جوانه ماش پر خاصیت را چقدر می شناسید؟

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.بهتر است بدانید جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

در واقع چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی بیشتر استفاده می‌کنند.به عنوان مثال برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌ نمایند.بهتر است بدانید که جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و سرشار از مواد مغذی می باشد.جوانه‌های ماش برعکس دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌نمایند.جوانه ی ماش سرشار از لسیتین است و سبب کاهش کلسترول خون نیز می شود در نتیجه به کاهش چربی کبد کمک می کند و از کبدچرب پیشگیری می کند.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش
واقعیت این است که جوانه‌ها، غنی‌ترین منبع آمینواسیدها (برای پروتئین)، ویتامین‌ها و مواد معدنی به شمار می روند و نیز دارای فیبر خوبی هم هستند. جوانه ها شامل انواع ویتامین‌های (a, b, c, d, e, k)، اسید فولیک و نیز منبع عالی از آهن، پتاسیم، کلسیم،‌ فسفر، منیزیم و روی هستند.قابل ذکر  است که خواص تغذیه‌ای جوانه‌ها نسبت به نوع جوانه متغیر است. جالب است بدانید جوانه ماش حاوی فیتوکمیکال‌های استروژن مانندی درون خود موسوم به ایزوفلاوون‌ها است که مصارف درمانی بسیاری دارند.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

روش آماده‌سازی جوانه ماش را یاد بگیرید.در ابتدا ماش‌ها را خوب بشویید،سپس آن‌ها را درون آب خیس کرده و به مدت 12 ساعت در جای تاریک و خنک بگذارید.سپس آن‌ها را دوباره بشویید و به مدت 12 ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید.جوانه‌های ماش پس از 12 ساعت دوم آماده مصرف می شوند.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

خواص حبوبات پس از جوانه‌زدن به بیشترین مقدار ممکن می‌رسد. جوانه‌ی حبوبات سرشار از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. هنگامی که از جوانه‌ی حبوبات صحبت می‌کنیم، اغلب جوانه‌ی ماش را درنظر می‌آید، که بیش از دیگر جوانه‌ها استفاده می‌شود. اما از تمام حبوبات و دانه‌های دیگر را می‌توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می‌توان از دانه‌ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه‌ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه‌زدن مواد درون دانه‌ها تغییر می‌کند: نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می‌شود، پروتئین با کمک آنزیم‌های درون دانه، هضم می‌شود و تبدیل به آمینو اسید  و پروتئین‌های قابل هضم برای ما در می‌آید، و آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می‌یابد. جوانه‌ی حبوبات قرن‌هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. جوانه‌ها را می‌توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد.

فواید غذایی جوانه‌ی ماش

جوانه‌ی حبوبات منبع غنی انرژی و مواد مغذی است. برخلاف سبزیجات که پس از چیده شدن به سرعت خواص غذایی خود را از دست می‌دهند، حبوبات خواص غذایی خود را تا زمان خورده شدن حفظ می‌کنند. جوانه‌های حبوبات بهترین منبع آمینواسیدها (پروتئین)، ویتامین و مواد معدنی و همچنین میزان بالایی فیبر هستند. آنها شامل انواع ویتامین‌های A ، B، C، D، E و K‌ ، اسید فولیک، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی هستند. دیگر خواص غذایی بنا به نوع آنها متفاوت است. جالب است که بدانید جوانه‌ی ماش دارای فیتواستروژن (استروژن گیاهی) که ایزوفلاون نامیده می‌شود.

خواص دارویی جوانه‌ی ماش

جوانه‌ی تمام حبوبات دارای مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین، مواد معدنی است، اما در اینجا به طور خاص بر خواص جوانه‌ ماش تمرکز می‌کنیم:

کبد : جوانه ماش منبع غنی لسیتین است و سبب کاهش کلسترول خون نیز می‌شود در نتیجه به کاهش چربی کبد کمک می‌کند و از کبدچرب پیشگیری می‌کند.

قلب :  استفاده مداوم از جوانه‌ی ماش به دلیل دارا بودن لسیتین و فیبر، به کاهش کلسترول LDL کمک می‌کند. کاهش کلسترول برای رگ‌های قلب بسیار مفید است و از تنگی عروق قلب جلوگیری می‌کند که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی است.  

استرس و خستگی :  جوانه‌ی ماش سرشار از انرژی و مواد غذایی است که به رفع نشانه‌ها و علائم استرس و خستگی روحی و جسمی کمک می‌کند. 

کم خونی : جوانه‌ی ماش منبع غنی آهن است که نقش اساسی در ساخت هموگلوبین خون دارد. همچنین سرشار از ویتامینC‌ است که جذب آهن در روده را افزایش می‌دهد، در نتیجه از کم خونی حاصل از کمبود آهن جلوگیری می‌کند. 

یائسگی :  جوانه‌ی ماش حاوی فیتواستروژن است که اثری شبیه به استروژن دارد. به همین دلیل در کاهش نشانه‌های یائسگی در زنان (مانند گرگرفتگی و تپش قلب)  مفید واقع می‌شود که در نتیجه‌ی کمبود استروژن است. فیتواستروژن موجود در جوانه‌ی ماش در به تعویق انداختن پوکی استخوان ناشی از یائسگی نیز نقش دارد. 

پوست : فیتواستروژن موجود در جوانه‌ی ماش مانند گیرنده‌های استروژنی پوست عمل می‌کند، و ساخت اسیدهیالورونیک، کولاژن و الاستین موجود در ساختار پوست را افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده‌ی منظم از جوانه‌ی ماش می‌تواند از پیری و خشکی پوست جلوگیری کند. 

مو و ناخن : شکنندگی مو و ناخن نیز اغلب در نتیجه‌ی کمبود مواد مغذی به ویژه پروتئین، ویتامین و روی است. جوانه‌ی ماش شامل مقدایر بالایی از این مواد مغذی است و از این رو در پیشگیری و درمان مشکلات مو و ناخن بسیار مفید است. 

یبوست : جوانه‌ی ماش به دلیل دارا بودن فیبر فراوان، حرکات روده را بهبود می‌بخشد و اثرات و علائم یبوست را از بین می‌برد. 

نکاتی در مورد استفاده از جوانه‌ها :

  • بیشتر جوانه‌ها را می‌توان به صورت خام مصرف کرد، اگر آنها را می‌پزید، دقت کنید که خیلی پخته نشوند، می‌توانید با حرارت کم تفت دهید یا به مدت کوتاهی بخارپز کنید.
  • دقت کنید جوانه‌هایی که از بازار می‌خرید تازه باشند و رنگ آنها تیره نباشد. حتماً آن را بوکنید و مطمئن شوید که دردمای یخچال نگهداری شده‌اند. زیرا در اثر رطوبت موجود در جوانه، احتمال رشد باکتری در آن وجود دارد. 
  • بعضی افراد به پروتئین موجود در جوانه‌ها حساسیت دارند، از اینرو بهتر است از جوانه‌ها استفاده نکنند.  

جالب است بدانید دانه‌های ماش اغلب طی 24 ساعت جوانه می‌زنند و اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از آن‌ها ببرید بهتر است آن‌ها را به صورت خام مصرف نمایید. بسیار مقوی و پر از انرژئ است.

گفتنی است که میوه و سبزیجات و دانه ها و یا جوانه گندم و جوانه ماش برای درمان نقرس بسیار مفید است.

شاید برایتان جالب باشد که یک فنجان جوانه ماش 3.2 گرم پروتئین دارد که برای سلامت دستگاه ایمنی و حفظ عملکرد بافت‌ها لازم است.

جوانه ماش

خواص زالزاک در بارداری

عوارض و خواص زالزاک در بارداری و طب سنتی

عوارض و خواص زالزاک در بارداری و طب سنتی در سایت جسارت

خواص زالزالک در بارداری , خواص زالزالک در دوران بارداری,خواص زالزالک برای بارداری,زالزالک در طب سنتی,زالزالک طب سنتی,خواص زالزالک در طب سنتی

عوارض و خواص زالزاک در بارداری و طب سنتی

خواص زالزالک در بارداری , خواص زالزالک در دوران بارداری , خواص زالزالک برای بارداری , زالزالک در طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و خواص زالزاک در بارداری و طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

زالزالک گیاهی از خانواده رز است که سرشار از ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد. زالزالک یکی از گیاهان دارویی بسیار قدیمی در اروپا است. گل، برگ و میوه زالزالک همگی مصارف درمانی دارند. مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک عبارت‌اند: از فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها، پروآنتوسیانیدین‌ها و … که همگی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار موثر و قوی می‌باشند که حساسیت رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند و از آسیب عوامل مخرب ایجادکننده اکسیداسیون (مانند آلودگی‌ها، دود سیگار، مواد شیمیایی موجود در غذاها و…) در رگ‌ها جلوگیری می‌کنند. سلامت نیوز: از خواص شگفت‌انگیز زالزالک چقدر می‌دانید؟

خواص زالزالک در بارداری

خواص زالزالک ( کویج ) : زالزالک ( کویج ) ؛ داراى مواد معدنى گوناگون، ویتامین ها، مقدار زیادى تانن و کلسیم ، ترشى آلى ، پکتین ، مازو ، اسید تارتریک ، اسید مالیک ، روغن چرب، قندهاى گلوکز، فروکتوز است. بسیار قابض و در درمان اسهال خونی مؤثر است. براى تقویت قلب و معده بسیار توصیه شده است. برای معالجه بیماران مبتلا به فعالیت نامنظم قلب کاربرد دارد. در مواقع کم خونى و سل اثر خوبی دارد. برای روماتیسمى ها و مبتلایان به ورم روده مفید است. اشتها را زیاد مى کند. جهت درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است. شربت زالزالک همراه با شکر سرخ ، براى رفع سردرد شدید مفید است. گل زالزالک ، ضد تشنج بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم مى کند. داروى مفید و خاصى بر ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.

عوارض و خواص زالزاک در بارداری و طب سنتی

خواص زالزالک در بارداری , خواص زالزالک در دوران بارداری , خواص زالزالک برای بارداری , زالزالک در طب سنتی

زالزالک برای برطرف کردن مشکلات قلبی خفیف مناسب است. عصاره برگ‌ها، گل و میوه این گیاه باعث افزایش انقباض ماهیچه‌های قلبی و ضربان قلب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف زالزالک باعث افزایش جریان خون و بهبود دردهای آنژینی (درد در ناحیه قفسه سینه) می‌گردد؛ زیرا علت دردهای آنژینی عدم دریافت خون سرشار از اکسیژن توسط قلب است؛ و مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک با افزایش جریان خون عروق کرونر قلبی، اکسیژن مورد نیاز این سلول‌ها را تامین و از این دردها جلوگیری می‌کنند. در ضمن زمانی که قلب توانایی خود برای پمپاژ خون به سمت اعضای بدن را از دست می‌دهد که در اکثر مواقع به علت سکته قلبی می‌باشد، مصرف زالزالک بسیار مناسب است. سلامت نیوز: از خواص شگفت‌انگیز زالزالک چقدر می‌دانید؟

خواص زالزالک در دوران بارداری

دارای خواص زیاد کننده اشتها می باشد.زالزالک برای درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است.اصولا شربت زالزالک همراه با شکر سرخ ، براى رفع سردرد شدید مفید می باشد.به علت آنکه زالزالک دارای مواد سمی نیز هست، زنان باردار یا شیرده نبایستی از این ماده خوردنی استفاده کنند. به گزارش نی نی سرچ، اگرچه مصرف میوه زالزالک منجر به کاهش فشار خون، کاهش قند خون و تنظیم ضربان قلب افراد عادی می شود، با این حال مصرف آن در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است.

خواص زالزاک در بارداری

خواص و مضرات آلو بخارا در طب سنتی همراه عکس

خواص و مضرات آلو بخارا در طب سنتی همراه عکس

آلو بخارا در طب سنتی,خواص آلو بخارا در طب سنتی,آلو بخارا طب سنتی,خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی,خواص آلو بخارا,خواص آلو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا برای زنان باردار,خواص آلو بخارایی,خواص آلو بخارا در دوران بارداری,خواص آلو بخارا برای پوست,خواص آلو بخارا در طب سنتی,خواص آلو بخارای خشک,خواص آلو بخارا خشک,خواص آلو بخارایی,خاصیت الو بخارا در بارداری,خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی,فواید آلو بخارا خشک


آلو بخارا در طب سنتی


آلو بخارا در طب سنتی , خواص آلو بخارا در طب سنتی , آلو بخارا طب سنتی , خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و فواید انگور سیاه و دیابت را کنترل کردن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

امام رضا درباره مصرف آلو می فرمایند : آلوی تازه حرارت را خاموش و صفرا را تسکین می دهد و آلوی خشک خون را ساکن می کند و درد مهلک را آسان و از بین می برد .

آلو بخارا در طب سنتی

خواص آلو بخارا و چگونگی استفاده آن برای رفع سوء مزاج ؛ 1- آلوی بخارا خون را صاف کرده و خارش بدن را برطرف می کند. 2- برای رفع یبوست شدید عصاره خیسانده آنرا با تمبر هندی میل کنید. 3- جهت درمان پسوریازیس ، 30 گرم سنا و 25 گرم گل سرخ را با ده دانه آلوی بخارا جوشانده و صبح ناشتا میل نمایید . آلو بخارا یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی بکار برده می شود و داراری مشخصات زیر است؛درختی از تیره گل سرخیان از دسته بادامیها، با گلهای سفید که گلهایش قبل از برگها در آغاز بهار ظاهر شوند و دارای انواع متعدد از قبیل آلوزرد، آلوسیاه، آلوبخارا، آلو- قیصی ، آلو- مویزی و آلو .

آلو بخارا در طب سنتی , خواص آلو بخارا در طب سنتی , آلو بخارا طب سنتی , خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی

کسانی که در زندگی شکست‌هایی خورده‌اند و این شکست‌ها باعث ضعف عمومی بدن آنها شده است خوب است که از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند برای درمان ضعف عمومی بدن مناسب است.

خواص آلو بخارا در طب سنتی

یک دهایدرو فلاونول‏ به نام دی‏ هایدرو کمپفرید از چوب درونی آلو جدا شده است. در پوست آن در حدود 3 درصد تانن است و در میوه تازه آن مالیک اسید، سیتریک‏اسید، سوکسینیک اسید، سالیسیلیک اسید، و در حدود 4- 3 درصد ساکاروز و قندهای تبدیل‏ شده و 5- 4 درصد هیدرات های کربن وجود دارد. اگر خلط فاسد در بدن وجود نداشته باشد ملین نبوده و موجب قبض، حبس و یبوست می شود. هر یکصد گرم آن 66 کیلو کالری انرژی تولید می کند .

آلو بخارا در طب سنتی